انواع خانه های چوبی

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار بروز علمی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میلاد نعمتی
18:28
چهار شنبه 18 اسفند 1400

طراحی و ساخت کلبه چوبی
کلبه های ساخته شده در طبیعت، اگر با سازه های چوبی ساخته شوند، قطعا برای مردم بسیار جذاب هستند. کلبه ای در دل طبیعت با موادی هماهنگ و سازگار به طوری که حتی زیست تخریب پذیر باشند.
خانه های چوبی کوچک می توانند مکانی رویایی برای گذراندن تعطیلات به دور از هیاهوی زندگی شهری باشند. طراحی و ساخت خانه ها و کلبه های چوبی از تخصص های مهندسان مشاور دکتر سرور می باشد. در ادامه نمونه هایی از این کلبه های چوبی با توضیحات آورده شده است.


مساحت یک خانه چوبی به عوامل مختلفی بستگی دارد، ابتدا تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند و همچنین بودجه ای که برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.
کلبه های چوبی را می توان در انواع مختلف طراحی کرد و با توجه به جدیدترین نوآوری ها در تکنولوژی ساخت و ساز، اجرای آنها امکان پذیر است. توپوگرافی سایتی که قرار است خانه چوبی در آن ساخته شود، پلان خانه چوبی را مشخص می کند که منجر به ایده ها و طرح های غیرمنتظره می شود. طراحی سقف، تعداد طبقات و ورودی نیز به آب و هوا، توپوگرافی و موقعیت سایت بستگی دارد.

اجرا و ساخت خانه چوبی
ساخت کلبه های چوبی هزینه نسبتا بالایی دارد، زیرا چوب یکی از گران ترین مصالح ساختمانی در ایران است. با این حال، نتیجه کار بسیار رضایت بخش است. دلیل کوچک بودن این خانه های چوبی نیز همین است.
نکته مهم این سازه ها سرعت ساخت آنها نسبت به سازه های دیگر است. همچنین حجم کمی که این خانه های چوبی اشغال می کنند برای افرادی مناسب است که می خواهند مساحت کمی از زمین خود را به خانه اختصاص دهند.
چوب نسبت به سایر مصالح مقاومت بالایی دارد و برای بارگیری کاملاً مناسب است. برای ساخت خانه های چوبی می توان از انواع چوب استفاده کرد که استحکام آن در آزمایشگاه های تخصصی اندازه گیری شده است که در نهایت با توجه به طرح و میزان بودجه در نظر گرفته شده انتخاب می شود. انتخاب چوب مناسب می تواند زیبایی یک خانه چوبی را چند برابر کند به طوری که حتی کلبه های کوچک را نیز می توان به میزان قابل توجهی زیبا کرد.

منبع تغذیه خانه چوبی
برای اینکه بتوان در تمام فصول از کلبه یا خانه چوبی استفاده کرد باید در معماری آن فضایی برای نصب تاسیسات در نظر گرفته شود. این فضا می تواند داخل یک زیرزمین کوچک یا در یک فضای خالی اتاق زیر شیروانی باشد. اما باید با مهندسین مشاور مشورت کرد تا از نظر ایمنی و ساختار با مشکلی مواجه نشوند زیرا یکی از دغدغه های اصلی سازه های چوبی اشتعال پذیری آنهاست. اما از نظر مصرف انرژی کاملا مقرون به صرفه هستند که به دلیل ابعاد کوچک و عایق بودن بسیار خوب است.

انواع خانه های چوبی
خانه های چوبی را می توان به عنوان خانه درختی روی درخت طراحی کرد. این خانه های درختی برای کاربران حس ماجراجویی دارد. اکثر کودکان از این کلبه های درختی استقبال می کنند. این کلبه ها را می توان برای کودکان در مقیاس کوچک در حیاط طراحی کرد.
این خانه ها را می توان به عنوان خانه هایی برای سفر نیز طراحی کرد. کلبه های چوبی کوچک قابل حمل یکی از خاص ترین انواع این کلبه ها می باشد. در تصویر، کلبه سیار (قابل حمل) در پایین به گونه ای طراحی شده است که با بکسل کلبه با وسیله نقلیه می توان آن را جابجا کرد، بنابراین کلبه به عنوان مثال برای حمل و نقل به سه قسمت اصلی تقسیم می شود. بخشی از کلبه روی چرخ واقع شده است.

 

گروه صنعتی آذر



تعداد بازدید از این مطلب: 129
بازدید : 129

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اخبار بروز علمی
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به آموزشی و علمی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر